poniedziałek, 8 października 2018

Gdzie jechać w góry: nowoczesne Spa w kultowym uzdrowisku Krynica Zdrój

hotel mercure


Dziś chcę wam przedstawić kolejne warte do odwiedzenia miejsce na mapie Polski – Krynicę Zdrój.

Perła Małopolski, jaką jest Krynica Zdrój, przyciąga turystów niezależnie od pory roku. Goście odkrywają tam beskidzkie szlaki, trenują narciarstwo, regenerują się w spa w górach oraz podziwiają zabytkową architekturę. Istnieje powiedzenie, że kto spędzi choć jedną noc w tym uzdrowisku, ten będzie wracał do Krynicy Zdrój przez całe swoje życie.

spa krynica zdrój

Krynica Zdrój - historia uzdrowiska

 

Chociaż wieś, jaką początkowo była Krynica Zdrój, powstała w połowie XVI wieku, to o jej prozdrowotnych właściwościach ludzie przekonali się dopiero trzy stulecia później. Na terenie uzdrowiska rozpoczęto czerpanie leczniczych wód z podziemnych źródeł, których nazwa „Zuber” jest zaczerpnięta od nazwiska ich odkrywcy.

W dwudziestoleciu międzywojennym Krynica Zdrój walczyła o miano najbardziej atrakcyjnego kurortu w górach II Rzeczpospolitej, mając za swoich konkurentów Zakopane oraz miejscowości położone po drugiej stronie Karpat. Trudny okres, jakim była druga wojna światowa, odcisnął piętno na uzdrowisku, ponieważ wpierw Niemcy, a później Rosjanie zdewastowali Krynicę Zdrój. Na szczęście mieszkańcom udało się przywrócić górską miejscowość do świetności, o czym przekonacie się przekonać możemy się dziś – wybierając uzdrowisko za cel swojego urlopu.

Wypoczynek w górach

Miejsca warte zobaczenia w Krynicy Zdrój 

Charakterystycznym obiektem w uzdrowisku jest Pijalnia Główna – duży, przeszklony budynek, wewnątrz którego można skosztować słynnych wód leczniczych i odpocząć w otoczeniu egzotycznych roślin. Wycieczkę warto przedłużyć i zobaczyć budynek Starego Domu Zdrowego oraz muszlę koncertową, pamiętającą czasy międzywojnia.

Przyjazd do Krynicy Zdrój to także odwiedziny w pięknych polskich górach, a dokładniej w Beskidzie Sądeckim. Panoramę tego pasma można podziwiać Góry Parkowej, położonej w centrum miejscowości, na której wierzchołek turyści mogą się dostać za pomocą kolejki linowo-terenowej – starszej, niż podobna konstrukcja na Gubałówce w Zakopanem.

noclegi krynica zdrój


Wypoczynek w górach

 


Turyści przyjeżdżający w Beskid Sądecki zastanawiają się gdzie spędzić noc, aby pobyt był jak najbardziej komfortowy. Wszelkie formy aktywności fizycznej, jakie można uprawiać w Krynicy Zdrój, sprawiają dużo frajdy, ale bywają męczące dla osób nieprzyzwyczajonych do intensywnego ruchu. Po szaleństwie na nartach, po powrocie z pieszej wędrówki na szlakach, po zwiedzeniu zabytków, warto pomyśleć o odpoczynku i regeneracji swojego organizmu. Jeśli chcecie spędzić urlop w komfortowym spa, Krynica Zdrój posiada obiekt sprawdzony przez gości zarówno z Polski, jak i z zagranicy - Hotel Mercure Krynica Zdrój. W jego salach do masażu odpoczniecie od codziennych obowiązków i problemów. W saunie chlebowej pozbędziecie się z organizmu szkodliwych toksyn. Przed snem możecie także zażyć kąpieli w hotelowym basenie. Wszystko to sprawi, że po urlopie spędzonym w Hotelu Mercure Krynica Zdrój będziecie mieli wrażenie, że odmłodnieliście o kilka lat. Pełną ofertą spa znajdziecie na stronie www.mercurekrynica.pl/medical-spa

Bywacie czasem w spa? 

Wpis inspirowany.

17 komentarzy:

  1. O, jak tam ładnie... takie SPA mi się marzy:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie miejsca są znakomite, wieczorami albo gdy pogoda nie dopisze, można świetnie spędzić czas w hotelu :)

      Usuń
  2. Ależ tam pięknie :) Chętnie bym się wybrała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uzdrowiska mają swój specyficzny klimat i życie tam płynie innym tempem :D

      Usuń
  3. Krynicę Zdrój uwielbiam i mam ogromny do niej sentyment swego czasu jak mniej pracowałam to jeździłam tam kilka razy w roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super mieć takie miejsca w pobliżu. Niestety czasem trzeba się sporo nagimnastykować, żeby móc gdzieś wyskoczyć nawet na kilka dni.

      Usuń
  4. Chętnie bym się wybrał tam :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam Krynicę, od dziecka tam zjeżdżałam i mam z nią wiele wspomnień :) A Spa to najlepsza forma odpoczynku, kiedy potrzebujemy szybkiej regeneracji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważam, dla każdego się coś znajdzie w spa. U mnie na pierwszym miejscu są basen i jacuzzi :D

      Usuń
  6. Woooow!!! Jeśli SPA to tylko Nałęczów bo mam najbliżej, ale byłam tam ostatnio kilka lat temu. Przydałby mi się taki wypoczynek z pakietem zabiegów... ale może kiedyś, narazie relaksuje się na siłowni wyrzucając stresy, na basenie w jacuzzi, a mam też w planach odwiedzić grotę solną!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja i tu i tu mam daleko, więc na odległości nie patrzę, a co do groty solnej, to w mojej okolicy bardzo często odwiedzam tężnie, albo baseny solankowe :D

      Usuń
  7. oh jak ja bym chętnie pojechała do uzdrowiska...

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie byłam, ale wypad tam by mi się przydał :P

    OdpowiedzUsuń
  9. Krynica Zdrój jest świetna :) Idealne miejsce na krótszy czy dłuższy wypoczynek

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna