piątek, 9 listopada 2018

14 sposobów na to jak pozbyć się chandry i przetrwać jesień w dobrym nastroju




Przez wiele lat, gdy przychodziła jesień, a szczególnie w momencie gdy przez przechodziliśmy na czas zimowy i dzień stawał się bardzo krótki, twierdziłam że mogłabym zapaść w zimowy sen. Nie jestem susłem czy świstakiem, musiałam więc znaleźć inny sposób, aby wbrew smętnej pogodzie uniknąć chandry i przetrwać jesień w dobrym nastroju.



1. Wyjdź na spacer

Norweskie przysłowie mówi "nie ma złej pogody, są tylko złe ubrania".  Całkowicie się z tym zgadzam. Nawet jeśli pogoda nie zachęca do spacerów, wychodzę przynajmniej na 20 minut i zawsze po takim spacerze mam więcej energii. Warto się przekonać.


Znajdź sposoby na brak słońca



2. Pamiętaj o witaminie D

Nawet najpogodniejszą jesienią przebywając w naszej strefie graficznej nie dostarczysz swojemu organizmowi wystarczającej ilości witaminy D. O suplementacji możesz poczytać w jednym z moich poprzednich postów (Witamina D3K2).




3. Wybierz odpowiednie żarówki

Pewnie wiesz, że istnieje coś takiego jak światłoterapia (fototerapia), czyli leczenie światłem. Służą do tego specjalne lampy.
W domu warto wyposażyć się żarówki których światło jest podobne do barwy światła naturalnego. O tym świadczy oznaczenie Ra, współczynnik od 0 do 100, informujący jak blisko naturalnych barw są barwy przedmiotów w  sztucznym świetle żarówki. Najwyższy współczynnik oddawania barw (Ra=100) ma światło dzienne czyli słoneczne. Zatem im bliżej 100, tym światło bardziej przypomina naturalne.




4. Stwórz muzyczna playlistę

Możesz skomponować przygotować sobie samodzielnie zestaw ulubionych przebojów, kawałków z ulubionego gatunku muzycznego albo poszukać gotowej palylisty w internecie. Na YouTube jest ich mnóstwo. U mnie na poprawę humoru najlepiej działa muzyka reggae i muzyka irlandzka :)



5. Poćwicz

Podobno sport jest czynnością, która pozwala uwolnić najwięcej endorfin, a ten stan utrzymuje się nawet kilka godzin po zakończonym wysiłku. Ja widzę jeszcze inne korzyści, zdobyta podczas jesiennych ćwiczeń dobra figura  i kondycja przydadzą się wkrótce, w karnawale.



6. Jedz jesienne przysmaki

Pisząc jesienne przysmaki, mam na myśli jabłka które są w tym okresie najsmaczniejsze, dynie orzechy, kasztany i oczywiście wspaniałe grzyby.


7. Zapisz się na kurs lub dołącz do jakiejś grupy

Wykorzystaj ten czas z korzyścią dla siebie lub innych. Może potrzebujesz wziąć jakieś lekcje, uczestniczyć w terapii grupowej, ciekawych zajęciach albo sprawdzisz się jako wolontariusz.


8. Udzielaj się towarzysko i poszukaj wsparcia u bliskich

Spotykaj  się z ludźmi którym ufasz, przy których czujesz się swobodnie.




Doceń kolory

9. Kolory w domu

Gdy za oknem szaro, rozwesel wnętrze swojego mieszkania. Pomyśl o kolorowych dodatkach, mogą to być obrusy, poduszki, kolorowe narzuty, czy kwiaty.

10. Kolory na sobie

Ubieraj się kolorowo. Jeśli nie lubisz kolorowych ubrań, załóż kolorowe dodatki, bransoletkę, apaszkę lub skarpetki które ożywią twój strój.


11. Znajdź swój sposób na odprężenie

Znajdź swój sposób na odprężenie, może to być na przykład  rysowanie, kolorowanie, czytanie książek.

12. Zaplanuj coś miłego

W każdym miesiącu zaplanuj sobie coś miłego, na co będziesz czekać z radością. Może to być na przykład wyjście ze znajomymi, wizyta w operze, koncert, wyjazd jakieś ciekawe miejsce.

 


13. Pomyśl o wakacjach

Wyjazd na wczasy, to najmilszy czas w roku. Pracując na etacie mamy najczęściej jednorazowo jedynie dwa wolne tygodnie. Dlatego ten czas jest wyjątkowo cenny. Przyjemnie jest powspominać ostatnie wakacje, i poprzeglądać zdjęcia. Jeszcze milej jest zastanowić się nad  spędzeniem następnego urlopu. Dobre oferty ma m.in. ITAKA


14. Zrób coś dla siebie

Zadbaj o siebie, zrób coś fajnego z włosami, wybierz się do kosmetyczki, weź relaksująca kąpiel, pójść na basen.

Mój tegoroczny sposób na przetrwanie jesieni w dobrym nastroju

Ja w tym roku połączyłam kilka z tych punktów i zapisałam się na kurs tańca  Już teraz widzę że to był świetny pomysł i doskonały termin żeby właśnie w takim kursie uczestniczyć. Listopad mija mi zupełnie inaczej, do Sylwestra będę już po kursie, więc w karnawale będę mogła wykorzystać nowe umiejętności.
Ostatnio dołączyłam też do wyzwania, dzięki któremu nauczę się jak zakodować stronę internetową. Kurs dopiero przede mną, cieszy mnie zdobywanie nowych umiejętności.


Odczarowuję smętny listopad. Co wam najlepiej pomaga? Podzielcie się swoimi sposobami na poprawę nastroju. 

20 komentarzy:

  1. Świetne sposoby na chandrę. Moim ulubionym jest muzyka, malowAnie i pisanie. To ostatanie robie w grupie tzn zapisalam ze do grupy pisania kreatywnego. A poza tym wydaje mi się ze po prostu trzeba sobie znaleźć zajecie ktore nas pochłania czyli hobby

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, dobrze to ujęłaś. Niestety wiele osób ma w takiej sytuacji trudności ze znalezieniem hobby dla siebie, dlatego mogą im się przydać takie podpowiedzi ;)

      Usuń
  2. bardzo fajny i motywujący wpis :) Z chęcią polecę go innym :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Spacer to podstawa, codziennie wychodzę się gdzieś przejść, nawet, jak jest okropna pogoda, choćby na te przynajmniej(jak to napisałaś) 20 minut! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajne są te twoje sposoby na chandrę :) Ja najczęściej wybieram spacer :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muzyka zdecydowanie pomaga nawet na największą chandrę:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja uwielbiam jesień, więc dl mne tu nie ma żadnej chandy :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Spacer, wyjście z domu - jakie to genialnie proste a jakie skuteczne.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajny post ;) ja lubię właśnie jesienią planować wyjazdy na kolejny rok, między innymi są to wakacje :) właśnie wczoraj też wymieniliśmy żarówki bo te co były to jakieś ciemne ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bardzo odczuwam różnice, gdy światło jest za słabe, bo szybko męczą mi się oczy. Jak widać nie tylko dla oczu światło jest ważne :)

      Usuń
  9. kurs tańca by mi się przydał, kocham tańczyć, ale kompletnie nie umiem!

    OdpowiedzUsuń
  10. Oj żarówki mają znaczenie, im bardziej żółte tym mniej życia we mnie :P

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna