poniedziałek, 26 listopada 2018

Najlepsze domowe kosmetyki z miodem + recenzja szamponu Sattva Ayurveda miód i migdały


kosmetyki z miodu

Wiele razy wspominałam o miodzie, jako dodatku do potraw i napojów. Miód nadaje się także do stosowania na zewnątrz jako, składnik kosmetyków. Właściwości kosmetyczne miodu wynikają przede wszystkim z tego, że zawiera on witaminę A, witaminy z grupy B, które mają wpływ na kondycję skóry włosów i paznokci  oraz witaminę C , kwas foliowy i biotynę.
Lubię wykorzystywać miód do przygotowywania domowych kosmetyków. Chętnie kupuje też kosmetyki z miodem w składzie. Dziś podam Wam przykłady tych kosmetyków z miodem, które lubię najbardziej.

Peeling do ust z miodem

 

Peeling do ust z miodem  ma wiele zalet:
bardzo łatwo wykonać
nie ma obaw przed jego zjedzeniem,
dzięki odżywczym właściwościom nie tylko zdziera martwy naskórek, ale także odżywia usta.
Do pielęgnacja ust używam najczęściej ksylitolu, bo jest on bezpieczniejszy dla zębów. Domowy peeling do ust przygotowuję z miodu, ksylitolu i odrobiny oleju ze słodkich migdałów.


Maseczka na twarz z miodu

 

Kolejny z moich ulubionych sposobów na wykorzystywanie miodu do celów kosmetycznych, to maseczka na twarz. Wystarczy zmieszać miód z serkiem homogenizowanym ( z serkiem konsystencja maseczki jest najlepsza,tzn. najwygodniejsza do nałożenia). Serek można zastąpić śmietaną lub jogurtem.

maseczka na dłonie z miodem

 

Domowym sposobem na spierzchnięte dłonie jest maseczka z miodem. Gdy moje dłonie wymagają natychmiastowej regeneracji, a w domu nie mam profesjonalnej maski, sięgam po miód, dodaję mleko, nakładam i czekam 10 minut.

szampon z miodem

Sattva Ayurveda szampon do włosów miód i migdały

 

Miód jest składnikiem  także profesjonalnych kosmetyków. Świetnie sprawdza się na włosy,  dlatego zdecydowałam się wypróbować szampon miód i migdały marki Sattva Ayurveda.
O tej marce wspominałam już pisząc na temat henny do włosów (SATTVA henna z amlą. Czy henna pokrywa siwe włosy).

Szampon miód i migdały znajduje się w plastikowej przezroczystej butelce z wygodnym zamknięciem. Według producenta szampon nadaje się do każdego rodzaju włosów. Moje są dość suche i lubią się puszyć, dlatego wybieram tylko szampony bez SLES.
W składzie szamponu znajdują się: miód,olej migdałowy oraz delikatne zioła, których zadaniem jest oczyszczenie głowy i odżywienia włosów.

Opinia o szamponie Sattva Ayurveda miód i migdały

 

Pierwsze na co zwracam uwagę to zapach. Czuć, że nie są to syntetyczne perfumy. Pachnie przyjemnie, delikatnie, jak połączenie miodu i zapachów orientalnych.
Szampon pieni się całkiem dobrze,  a po umyciu mam wrażenie że skóra jest znakomicie oczyszczona.
Podczas pierwszych dwóch myć umyślnie nie użyłam maski do włosów ani odżywki, ponieważ chciałam  sprawdzić jak działa szampon samodzielnie.
Po umyciu szamponem włosy były dobrze nawilżone, nie puszyły się, nie plątały, więc nie czułam się z nimi źle, pomimo braku odżywki. Wyglądały świeżo i zdrowo.
Odżywka, a częściej maska do włosów jest mi potrzebna po to, by ułożyć niesforne krótkie kosmyki, które gdzieniegdzie mi się kręcą. Gdyby nie to, szampon byłby dla mnie samowystarczalny.

szampon sattva miód i migdał

Podsumowując, szampon dobrze odświeża odżywia i nawilża włosy  zawiera zioła które przeciwdziałają powstawaniu łupieżu, dlatego uważam, że może nadawać się dla każdego. Jest to kolejny kosmetyk z miodem, który z przyjemnością będę regularnie używać.

Żel znajdziecie w sklepach w cenie około 22 zł (tutaj).

Jakie są wasze doświadczenia,  używacie kosmetyków z miodem?

14 komentarzy:

  1. Miód zawsze ratuje moje spierzchnięte usta ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio mam tendencję do łupieżu, więc szampon miałby pole do popisu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaczął się sezon czapek, a wtedy o łupież jest jeszcze łatwiej :/

      Usuń
  3. Uwielbiam miód i peeling na usta. Ten szampon i maseczki też mnie bardzo zaciekawiły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maseczka, jak się można domyślić jest lepka, ale efekty świetne :D

      Usuń
  4. Kosmetyków tej marki nie miałam jeszcze okazji używać, ale szampon brzmi kusząco!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gama kosmetyków chyba stale się poszerza. Teraz używam jeszcze żelu do twarzy.

      Usuń
  5. Przetestuję ten miód na dłonie, fajny pomysł!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeśli nie ma SLES to mogłabym wypróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzięki za polecenie szamponu :D Polecę go mojemu mężowi który boryka się z łupieżem :) Ja tez bardzo lubię peeling do ust z miodem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Indyjskie zioła są znakomite do włosów, właśnie dlatego że mają takie szerokie działanie.

      Usuń
  8. Jeszcze nie miałam, ale od jakiegoś czasu korcą mnie ich produkty :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna