piątek, 30 listopada 2018

Specjał kuchni cypryjskiej - ser Halloumi. Jak smakuje i jak zrobić z nim sałatkę


Ser Halloumi jak zrobić



Podczas pobytu na Cyprze, zachwycił mnie jeden z tamtejszych specjałów, ser Halloumi.

Po raz pierwszy spróbowałam go przypadkiem, gdy z powodu opóźnionego lotu, na obiad mogliśmy wybrać się dopiero o 19:00. W okolicznych tawernach były takie tłumy, że nie byliśmy w stanie czekać na kolejne pół godziny przy pustym stoliku i wybraliśmy się do pobliskiego galerii handlowej.

Była niedziela i część punktów gastronomicznych była już niestety zamknięta, ale udało nam się trafić na coś z kuchni cypryjskiej w specjalnej ofercie tamtejszego Burger Kinga - bułkę z serem Halloumi. Ser smakował nam wyjątkowo, jak się później okazało, nie tylko ze względu na ogromny głód.

Jest on po prostu wyśmienity.

ser Halloumi

Gdzie kupić ser Halloumi

 

Najłatwiej kupić go na Cyprze ;)
Na szczęście w Polsce też jest dostępny. Na ser Halloumi trafiłam w Auchan, a także podczas greckiego tygodnia w Lidlu.

Jak smakuje ser Halloumi 




Ser Halloumi ma delikatny, słodko-słony smak, jest soczysty, a w konsystencji jest nieco podobny do sera Mozzarella. Jego zaletą jest to, że podczas grillowania, czy smażenia nie zmienia swojego kształtu, a jedynie pokrywa się delikatną lekko chrupiącą złocistą skórką

Najlepiej smakuje na ciepło.

Niekiedy ser Halloumi można kupić już przyprawiony, najczęściej suszonymi ziołami, przede wszystkim miętą. Ja jednak wolę przyprawić go według własnego gustu.

Ser Halloumi jak zrobić


Przyrządzić ser Halloumi możemy grillować zarówno na typowym grillu, a także na patelni, czy w piekarniku.Najczęściej grilluję go urządzeniu typu trzy w jednym, gdzie mam gofrownicę, toster i grill.

Żeby przygotować ser, wystarczy skropić go oliwą i grillować po obu stronach, aż się wyraźnie zarumieni.

Sałatka z serem Halloumi

Ser Halloumi - przepis na sałatkę


Ser można podawać na słono jak i na słodka. Moja ulubiona wersja to właśnie sałatka z serem Halloumi i fasolką szparagową.

Sałatka z serem Halloumi - składniki

- około 225 g sera Halloumi,
- 2 pomidory,
- 200 g fasolki szparagowej,
- garść rukol.

Przygotowanie sałatki

1. Ugotuj fasolkę w osolonej wodzie.
2. Oparz i obierz pomidory, a następnie pokrój je na ćwiartki.
3. Przygotuj rukolę.
4. Wszystkie składniki połóż na talerzu.
5. Przygotuj ser na grillu, w taki sposób, jak podałam wyżej.
6. Gdy na serze pokażą się przypieczone paski, zdejmij go i przełóż na talerz.
7. Całość skrop oliwą.


Smacznego!

6 komentarzy:

  1. jeżeli podobny do mozzareli to bym go na pewno polubiła :D ta sałatka przepysznie wygląda :D

    OdpowiedzUsuń
  2. O jacie przekonałaś mnie by spróbować tego sera :D Nigdy nie jadłam a opis mnie skusił :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam go i chętnie po niego sięgam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A prawie zapomniałam o istnieniu tego sera... Ale już wiem, co wrzucę na grila w weekend :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeśli smakuje tak jak wygląda to na pewno jest smaczny:) W tym roku być może polecimy na Cypr, więc kto wie, może go spróbuję:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna